Klaipėdos Simono Dacho progimnazija

Kas? Klaipėdos Simono Dacho progimnazijos 7a klasės mokiniai
Kokią problemą sprendžia? Nepakankamas atliekų rūšiavimas
Pasirinktas sprendimo būdas: bendruomenės supažindinimas su teisingo rūšiavimo principais, žaidimo ir pateikčių sukūrimas

Mokiniai pasidomėjo, kokios aplinkosaugos problemos aptariamos spaudoje. Remdamiesi gautomis žiniomis ir savo asmenine patirtimi mokiniai nusprendė nagrinėti atliekų rūšiavimo problemą. Iš pirmo žvilgsnio atrodė, kad mūsų regione rūšiavimas vyksta gerai. Patikslinti ir susiaurinti problemą padėjo mokykloje gamtosauginei veiklai vadovaujanti geografijos mokytoja V. Norvaišienė problema yra teisingas atliekų rūšiavimas, kurio mokytis reikia kiekvienam. Jau pokalbio metu mokiniams kilo minčių, kaip patys galėtų prisidėti prie teisingo rūšiavimo idėjos skleidimo bendruomenėje.

Kadangi projektas skatina mokinius pasidomėti, kokios valdžios institucijos veikia šioje viešojo valdymo srityje ir kokias problemas sprendžia, mokiniai sužinojo, kad aplinkosaugos srities problemas sprendžia Klaipėdos savivaldybės administracijos Aplinkos kokybės skyrius. Lapkričio 10 d. septintokai lankėsi Klaipėdos savivaldybės administracijoje. Aplinkos kokybės skyriaus vyriausioji specialistė Romualda Chuševė supažindino mokinius su savivaldybės struktūra ir pristatė Aplinkos kokybės skyriaus veiklą. Savivaldybės kontroliuojamos įmonės KRATC (Klaipėdos regiono atliekų tvarkymo centro) ryšių su visuomene atstovas Arūnas Liubinavičius supažindino su atliekų tvarkymo situacija Klaipėdos regione ir paaiškino dažniausiai daromas klaidas rūšiuojant atliekas. Mokiniai suprato specialistų perduodamą žinią reikia skatinti ne tik aktyviau, tačiau ir teisingai rūšiuoti atliekas. Su savivaldybės specialistais projekto komanda aptarė mokyklos bendruomenėje jau nuveiktus darbus ir planuojamas veiklas.

Spalio mėnesį septintokai mokėsi teisingo rūšiavimo taisyklių. Mokyklos komanda, dalyvaudama respublikinėje Aplinkosaugos olimpiadoje laimėjo 3 vietą, o atliekų rūšiavimo naudą praktiškai patyrė surengtoje elektros prietaisų rinkimo akcijoje. Akcijos „Mes rūšiuojame” metu moksleiviai surinko 694 kg elektronikos atliekų. Iš jų net 30 kg baterijų, 125 kg stambių apyvokos daiktų, 132 kg smulkios technikos.

Projekto komanda pasiryžo skleisti teisingo atliekų rūšiavimo žinią mūsų mokyklos bendruomenėje. Mokiniai nusprendė surengti apklausą mokiniams ir tėveliams ir išsiaiškinti, kiek šeimų rūšiuoja atliekas, kas šeimose yra rūšiavimo iniciatoriai, kokios dažniausiai pasitaikančios rūšiavimo klaidos. Įvertinus apklausos rezultatus mokiniai parengė pateiktis, motyvuojančias rūšiuoti atliekas, teikiančias patarimus, kaip teisingai rūšiuoti, kur dėti pavojingas, medicinines atliekas, tekstilę. Šia informacija komanda pasidalins ne tik su mokiniais, bet ir su tėveliais.

Komanda jau pradėjo kurti žaidimą loto, padėsiantį gilinti rūšiavimo įgūdžius. Šį žaidimą ketina panaudoti surengdami mokykloje akciją „Rūšiuok teisingai“, kurios metu komandos mokiniai perduos 1-8 klasių mokiniams savo žinias ir gilins teisingo rūšiavimo įgūdžius. Mokinių sukurtos pateiktys ir loto žaidimas pasieks ir tėvelius, bus naudojamas klasių tėvų susirinkimų metu ir pavasarį rengiamoje mikrorajono šventėje Puodžių gatvės dienoje.

Projekto „Pažink valstybę“ darbo koordinatorė Loreta Vaivadienė